دنیای عجیب

زندگی سراسر هیجان

دنیای عجیب

زندگی سراسر هیجان

هدیه من در سال جدید به همه ی دوستان

         امروز می خوام یه کتابی به شما دوستانم پیشنهاد کنم که تازه مطالعه اش تموم کردم و تو اهداف طراحی شده آینده ام خیلی تاثیر گذاشته ، می خوام همتونو تو این پیشرفت سهیم کنم چون دوستتون دارم . خوشحال میشم همه ای عزیزانی که این مطالب رو می خونند تو زندگی فعلیشون ( زمان حال ) تاثیرات مثبتی به همراه داشته باشه ، من این کتاب رو به دو قسمت تبدیل کردم :

                    1 - زمان حال و گذشته

                    2- زمان آینده و برنامه ریزی

خلاصه کتاب :

 

1- زمان حال و گذشته

" چقدر از عمر خود را صرف افسوس برای گذشته یا نگرانی درباره آینده کرده اید "

" هنگامی که در حال هستید خود را شاد و موفق حس کنید "

" بودن در زمان حال ، حالا می بینیم که بودن در زمان حال یعنی تمرکز به آنچه که همین الان وجود دارد "

" بنابراین زیستن در حال یعنی تمرکز بر آنچه حالا موجود است و همچنین آن چیزی که همین حالا ، صحیح است "

" هنگامی که در شرایط بدی هستم ، معمولاً بر آن چیزی که نادرست است تمرکز می کنم ، همین سبب ناامیدی و یاس می شود "

هنگامی که در شرایط بد گیر می کنی ، لازم است به دنبال چیزهای درست بگردی ، حتی اگر به سختی بتوانی چیز درستی بیابی "

" درد اختلافی است بین آنچه هست و آنچه می خواستی باشد . دردی که در حال حاضر داری ، مانند هر چیز دیگری ، تغییر خواهد کرد ، ظاهر و سپس محو خواهد شد "

" اگر در حال باشی و فقط بر آنچه هم اکنون مهم است تمرکز کنی ، درباره خودت مطالب جالبی کشف می کنی"

" آنهایی که زندگی خوبی دارند ، روی کارشان تمرکز می کنند "

" هنگامی که واقعاً از گذشته درس گرفته باشی ، لذت بردن از حال آسان تر است "

" فقط دو چیز می تواند لذت حال را از تو دریغ کند : افکار منفی درباره گذشته ، یا داشتن افکار منفی درباره آینده "

" هنگامی که به همان صورت عمل کنی ، همان نتایج را بدست می آوری ، اما در صورتی که به نحوی متفاوت عمل کنی به نتایج متفاوتی می رسی "

 

2- زمان آینده و برنامه ریزی

" بودن در آینده عاقلانه نیست و دلیل آن هم دچار شدن به اندوه یا اضطراب است ، اما برنامه ریزی برای آینده مهم است "

" برنامه ریزی برای آینده ، ترس و عدم اطمینان را کاهش می دهد زیرا به کمک برنامه ریزی ، می توانی فعالانه گام هایی به سوی آینده ای موفق برداری و هر لحظه آگاه باشی که چه کار می کنی و چرا "

" بنا براین با برنامه ریزی برای آینده ، می توانم کامل تر در زمان حال باشم "

" عدم برنامه ریزی ، هم در کار و هم در زندگی بیشترین دلیل برای دست نیافتن به رویاها و اهداف ماست "

" زمان حال سه پایه مهم دارد : 1- زیستن در زمان حال 2- درس گرفتن از گذشته 3- برنامه ریزی برای آینده "

" این هدف دار بودن است که حال ، گذشته و آینده را به هم پیوند می دهد "

" چگونگی عمل شما به هدف شما بستگی دارد هنگامی که می خواهید شاد باشید و موفق تر؛ لحظه ای است که باید در حال بمانید هنگامی که می خواهید زمان حال بهتر از گذشته باشد وقت آن است که از گذشته درس بگیرید ، هنگامی که می خواهید آینده بهتر از زمان حال باشد وقت آن است که برای آینده برنامه ریزی کنید هنگامی که با هدف کار و زندگی می کنید و به آنچه هم اکنون اهمیت دارد توجه کنید قادرید رهبری کنید ، مدیریت کنید ، حمایت نمایید ، دوست شوید و عشق بورزید " 

" موفقیت یعنی داشتن یک زندگی توام با آرامش "

" موفقیت یعنی تبدیل شدن به کسی که قادر به بودن است و پیشرفت کردن به سوی اهداف جهانی ، هر یک از ما معنای موفقیت را برای خود تعریف می کند و تعیین می کند که موفقیت چیست "

 

P برگزیده ای از :

کتاب هدیه جدیدترین اثر دکتر اسپنسر جانسون ترجمه دکتر شهروز فرهنگ . (حتما بخونید) 

نظرات 3 + ارسال نظر
امیر دوشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 22:23 http://hamlet.blogsky.com

سلام،
این کتاب رو قبلا هم به من معرفی کرده بودی...نکته های خیلی خوبی رو ازش خلاصه کردی و نوشتی...بعضی هاش خوب طبیعتا حرفهای typical‌ هستن و بعضی هاشون هم حرفهای جدیدی هستن...به هر حال دونستن و عمل کردن به این نکته ها می تونه خیلی تاثیرگذار باشه در روند زندگی هرکسی...
موفق باشی.

سلام امیر جان ،

خیلی ممنون ، با حرفت کاملاً موافقم ، ولی این سبک نوشتن یه سبک خیلی جذابه به نظر من ، در یک داستان مطالب زیبایی قرار داده .

با تشکر - صادق

سعید شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 21:31

سلام آقا صادق ! یکی از دوستان لکنتیم (که کامل درمان شده بود) میگفت : لکنت باعث شد که ما خودمونو شخم بزنیم . خیلی جمه قشنگی بود > دوست دارم نظر تورو بدونم

سعید جان سلام :
لکنت مریضی نیست که درمان بشه ، یک سری عادات غلط گفتاری هست که با تمرین حل میشه ،
برادر من لکنتش 100% خوب شده و اسمش هم سعید هست ، ببین 10 الی 20 درصد سوتی تو ارتباطات یه امر عادیه ولی بیشتر از این حد که با حرکات زائد همراه باشه یه امر غیر عادیه ، این حرف دوستت رو تو یه دورانی قبول دارم شاید چند سال پیش که سنم کمتر بود و تجربه کافی نداشتم ، مثلاً برای خیلی از افراد لکنتی بزرگسال خیلی مهمه لکنتشون ، ولی الان برای من تو این سن و سال اصلاً مهم نیست، تو برنامه هام تو اولویت 1 قرار نداره . کارهای خیلی مهم تری دارم که باید تمومشون کنم ، احساسم الان تغییر کرده زیاد روی این مثلا zoom نمی کنم یا مهم نیست و برای اطرافیان ما هم اصلا مهم نیست ، اگه کسی بهت خندید یا مسخره ات کرد بدون اون آدم سطح فکر پایین و احمقانه ای داره ، مهم اینه که ما هدف داریم .
- نمی دونم چقدر تجربه داری یا ارتباطات شما در چه حدی هست ولی من دایره ارتباطی خیلی زیادی دارم با انواع آدمها در روز صحبت می کنم ( محل کار1 ، محل کار 2 ، دانشگاه ، خانواده ، دوستان ) برام دیگه مهم نیست لکنتم ، به نظر من بزرگ فکر کن .
این جور حرفهایی که میگی نیاز به صحبت دو طرفه داره در حد نوشتن نمی گنجه .

با آرزوی موفقیت – صادق

مملی چهارشنبه 2 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 23:53

سلام
هم از توضیحاتت ممنون هستم و هم از جوابی که قراره به من بدی .
کتابی هم که گفتی خریدم و خوندم .
لذت بردم راستی منم بهت پیشنهاد میکنم کتابهای ( پائولو کوئلیو ) رو هم بخونی . نویسنده مورد علاقه منه .
با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد