دنیای عجیب

زندگی سراسر هیجان

دنیای عجیب

زندگی سراسر هیجان

هدیه من در سال جدید به همه ی دوستان

         امروز می خوام یه کتابی به شما دوستانم پیشنهاد کنم که تازه مطالعه اش تموم کردم و تو اهداف طراحی شده آینده ام خیلی تاثیر گذاشته ، می خوام همتونو تو این پیشرفت سهیم کنم چون دوستتون دارم . خوشحال میشم همه ای عزیزانی که این مطالب رو می خونند تو زندگی فعلیشون ( زمان حال ) تاثیرات مثبتی به همراه داشته باشه ، من این کتاب رو به دو قسمت تبدیل کردم :

                    1 - زمان حال و گذشته

                    2- زمان آینده و برنامه ریزی

خلاصه کتاب :

 

1- زمان حال و گذشته

" چقدر از عمر خود را صرف افسوس برای گذشته یا نگرانی درباره آینده کرده اید "

" هنگامی که در حال هستید خود را شاد و موفق حس کنید "

" بودن در زمان حال ، حالا می بینیم که بودن در زمان حال یعنی تمرکز به آنچه که همین الان وجود دارد "

" بنابراین زیستن در حال یعنی تمرکز بر آنچه حالا موجود است و همچنین آن چیزی که همین حالا ، صحیح است "

" هنگامی که در شرایط بدی هستم ، معمولاً بر آن چیزی که نادرست است تمرکز می کنم ، همین سبب ناامیدی و یاس می شود "

هنگامی که در شرایط بد گیر می کنی ، لازم است به دنبال چیزهای درست بگردی ، حتی اگر به سختی بتوانی چیز درستی بیابی "

" درد اختلافی است بین آنچه هست و آنچه می خواستی باشد . دردی که در حال حاضر داری ، مانند هر چیز دیگری ، تغییر خواهد کرد ، ظاهر و سپس محو خواهد شد "

" اگر در حال باشی و فقط بر آنچه هم اکنون مهم است تمرکز کنی ، درباره خودت مطالب جالبی کشف می کنی"

" آنهایی که زندگی خوبی دارند ، روی کارشان تمرکز می کنند "

" هنگامی که واقعاً از گذشته درس گرفته باشی ، لذت بردن از حال آسان تر است "

" فقط دو چیز می تواند لذت حال را از تو دریغ کند : افکار منفی درباره گذشته ، یا داشتن افکار منفی درباره آینده "

" هنگامی که به همان صورت عمل کنی ، همان نتایج را بدست می آوری ، اما در صورتی که به نحوی متفاوت عمل کنی به نتایج متفاوتی می رسی "

 

2- زمان آینده و برنامه ریزی

" بودن در آینده عاقلانه نیست و دلیل آن هم دچار شدن به اندوه یا اضطراب است ، اما برنامه ریزی برای آینده مهم است "

" برنامه ریزی برای آینده ، ترس و عدم اطمینان را کاهش می دهد زیرا به کمک برنامه ریزی ، می توانی فعالانه گام هایی به سوی آینده ای موفق برداری و هر لحظه آگاه باشی که چه کار می کنی و چرا "

" بنا براین با برنامه ریزی برای آینده ، می توانم کامل تر در زمان حال باشم "

" عدم برنامه ریزی ، هم در کار و هم در زندگی بیشترین دلیل برای دست نیافتن به رویاها و اهداف ماست "

" زمان حال سه پایه مهم دارد : 1- زیستن در زمان حال 2- درس گرفتن از گذشته 3- برنامه ریزی برای آینده "

" این هدف دار بودن است که حال ، گذشته و آینده را به هم پیوند می دهد "

" چگونگی عمل شما به هدف شما بستگی دارد هنگامی که می خواهید شاد باشید و موفق تر؛ لحظه ای است که باید در حال بمانید هنگامی که می خواهید زمان حال بهتر از گذشته باشد وقت آن است که از گذشته درس بگیرید ، هنگامی که می خواهید آینده بهتر از زمان حال باشد وقت آن است که برای آینده برنامه ریزی کنید هنگامی که با هدف کار و زندگی می کنید و به آنچه هم اکنون اهمیت دارد توجه کنید قادرید رهبری کنید ، مدیریت کنید ، حمایت نمایید ، دوست شوید و عشق بورزید " 

" موفقیت یعنی داشتن یک زندگی توام با آرامش "

" موفقیت یعنی تبدیل شدن به کسی که قادر به بودن است و پیشرفت کردن به سوی اهداف جهانی ، هر یک از ما معنای موفقیت را برای خود تعریف می کند و تعیین می کند که موفقیت چیست "

 

P برگزیده ای از :

کتاب هدیه جدیدترین اثر دکتر اسپنسر جانسون ترجمه دکتر شهروز فرهنگ . (حتما بخونید) 

دنیای عجایب - شماره ۱

 

دنیای عجایب

 

- صحنه مبارزه امام حسین ، بین النهرین است . سرزمین بین دو رود دجله و فرات ، که عراق امروز است . در اینجاست که در کمال شگفتی شاهد شکل گرفتن هفت هزار سال اقلیم تاریخیم . تاریخ حوادث ، بزرگترین بعثت ها و بزرگترین جنایتها هر دو ، در همین سرزمین بین النهرین است که اتفاق می افتد.

- در شمال بین النهرین ، کوههای ترکیه فعلی است که قبلاٌ بیزانس یا امپراتوری روم شرقی بوده است، بنابراین از شمال به طرف بین النهرین دو رودخانه منشعب می شود .

- دو رودخانه که سرچشمه ای مشترک دارند از کوهستانهای برفی شمال سرزمین ترکیه و از آن یخچالها سرازیر می شود .  در سرزمین امپراتوری شرقی که خود تاریخ بزرگی است . در آن کوهستانهای شمالی ، سرچشمه ایست که از آبها و یخهای یک کوهستان مایه می گیرد و وقتی سرازیر می شود ، اندک اندک دو شعبه می شود که یکی دجله نام میگیرد و یکی فرات : این دو رود خویشاوند از هم دور و دورتر می شوند و در نزدیکیهای بغداد ، نزدیک و نزدیکتر و آنگاه با درهم شدنشان شط العرب یا اروند رود را می سازند و بعد بلافاصله به خلیج فارس می ریزند .

 

 

- در اینجا بزرگترین عجایب و حقایق تاریخ وجود دارد .

 

1- در شمال این دو رود در آن سرچشمه بلند ، داستان دقیانوس و اصحاب کهف رخ داده است.

 

2- کشتی نوح آنچنانکه که محققین و مورخین می گویند در همان کوه فرود آمده است .

 

3- این دو رود ، دور از هم ، وارد بین النهرین می شوند و جدا از هم مسیر بین النهرین را طی می کنند ، در قسمت شمال ، آشور است ، سرزمین تمدن وحشی و خطرناک بعد سرزمین "اِکاد" است و سرزمین بابل است ، همانجا که معبد بزرگ بابل بوده است .

 

4- بعد سرزمین سومر در جنوب بین النهرین ، که اولین یا بزرگترین تمدن قدیم بشری ، در آنجا بوجود آمده است .

 

5- در همان جا شهر  " اور " و " نیپ پور " است که زادگاه حضرت ابراهیم بوده است و باز جایگاه آن معبد و بتخانه ایست که ابراهیم ، همه بتان را شکست و گرزش را برگردن بت بزرگ انداخت . این بت شکنی بزرگ تاریخ نیز همانجاست که اتفاق می افتد .

 

6- و بزرگترین فاجعه تاریخ ، واقعه کربلاست که در اینجا به وقوع پیوست .

 

7- و روایتی است طبق گفته مورخان و تاریخدانان بعد از فاجعه کربلا آب دو رودخانه دجله و فرات تیره گشت .

 

8- شهر و برج شگفت انگیز بابل در این مکان بود . ( توضیح در قسمت دوم دنیای عجایب )

 

9- در قرآن و قصص اسلامی ، جنگ بین هابیل و قابیل آغاز تاریخ است که در این مکان اتفاق افتاده است .

 

10- می بینیم که بعثت ابراهیم و داستان نوح و داستان دقیانوس و اصحاب کهف و داستان سیل بزرگ و کشتی نوح اینجاست و و بزرگترین جنایتکاران بزرگ تاریخ نیز اینجایند و بعد بزرگترین فاجعه تاریخ ، داستان کربلا هم در اینجاست ، بنابراین سرزمین بین النهرین که هفت هزار سال سابقه تاریخی دارد ، مظهر تمام زمین و تمام تاریخ شده است .

 

برگزیده ای از کتاب حسین وارت آدم از دکتر علی شریعتی .

 

وصیت نامه داریوش کبیر - شماره ۲

 

وصیت نامة داریوش کبیر – شماره 2

 

 

افسران و سربازان ارتش را راضی نگه دار و با آنها بد رفتاری نکن. اگر با آنها بد رفتار کنی آنها نخواهند توانست معامله متقابل کنند امادر میدان جنگ تلافی خواهند کرد ،ولو به قیمت کشته شدن خودشان باشدو تلافی آنها آنطور خواهد بود که دست روی دست میگذارند و تسلیم می شوند تا اینکه وسیله شکست خوردن تو را فراهم نمایند.

 

امر آموزش را که من شروع کردم ادامه بده و بگذار اتباع تو بتوانند بخوانند و بنویسندتا اینکه عقل و فهم آنها بیشتر شود و هر قدر که عقل و فهم آنها زیادترشود ،تو با اطمینان بیشتر میتوانی سلطنت کنی. همواره حامی کیش یزدان پرست باش، اما هیچ قومی را مجبور نکن که از کیش تو پیروی نماید و پیوسته به خاطر داشته باش که هر کسی باید ازاد باشدکه از کیشی که میل دارد پیروی نماید.

 

 بعد از اینکه من زندگی را بدرود گفتم ،بدن مرا بشوی و آنگاه کفنی را خود فراهم نموده ام بر من بپیچان و در تابوت سنگی قرار بده و در قبر بگذار ،اما قبرم که موجود است مسدود نکن تا هر زمان که می توانی وارد قبر بشوی و تابوت سنگی مرا در آنجاببینی و بفهمی ،من که پدر تو و پادشاهی مقتدر بودم و بر بیست و پنج کشور سلطنت میکردم مردم و تو نیز مثل من خواهی مرد زیرا سرنوشت آدمی این است که بمیرد، خواه پادشاه بیست وپنج کشور باشد یا یک خار کن و هیچ کس دراین جهان باقی نمی ماند. اگر تو هر زمان که فرصت به دست می آوری  وارد قبر من بشوی و تابوت را ببینی ،غرور و خود خواهی بر تو غلبه خواهد کرد اما وقتی مرگ خود را نزدیک دیدی ، بگو که قبر مرا مسدود نمایند و وصیت کن که پسرت قبر تو را باز نگهدارد تا اینکه بتواند تابوت حاوی جسد تو را ببیند.

 

زنهار ، زنهار ، هرگز هم مدعی هم قاضی نشو اگر از کسی ادعایی داری موافقت کن یک قاضی بیطرف آن ادعا را مورد رسیدگی قرار بدهد ورأی صادر نماید. زیرا کسی که مدعی است اگر قاضی هم  باشد ظلم خواهدکرد.                     

 

هرگز از آباد کردن دست بر ندار ،زیرا اگر دست از آباد کردن برداری کشور تو رو به ویرانی خواهد گذاشت زیرا قاعده این است که وقتی کشور آباد نمیشود به طرف ویرانی می رود . در آباد کردن ،حفر قنات و احداث جاده و شهر سازی را در درجه اول اهمیت قرار بده .

 

 عفو و سخاوت را فراموش نکن و بدان که بعد ازعدالت برجسته ترین صفت پادشاهان عفو است و سخاوت، ولی عفوفقط موقعی باید به کار بیفتد که کسی نسبت به تو خطائی کرده باشد و اگر به دیگری خطائی کرده باشد وتو خطا را عفو کنی ظلم کرده ای زیرا حق دیگری را پایمال نموده ای .

 

پیش از این چیزی نمی گویم و این اظهارات را با حضور کسانی که غیر از تو دراین جا حاضر   هستند کردم تا اینکه بدانند قبل از مرگ ، من این توصیه ها را کرده ام و اینک بروید و مرا تنها بگذارید زیرا احساس میکنم مرگم نزدیک شده است. 

 

پایان ....